Monday, June 17, 2013

Dayung Sangon-Timungun (Ratu Cantik)

Dayung bermaksud Gadis, Sangon pula bermaksud cantik dalam bahasa Bidayuh. Aku dapat idea melukis cerita ini apabila melihat lelaki yang cantik (kebanyakan lelaki korea macam itula). Tapi aku masukkan elemen Bidayuh seperti rekaan baju dan rumah Baruk. Walaupun lukisan nampak cincai (ini adalah draf jer), harap mesejnya sampai. Tanpa aku sedari, aku telah melukis berjela-jela! Itula masalahnya bila melukis ikut sedap tangan jer.




















-Tamat-
Harap anda enjoy dan ceria-ceria selalu!!! 









3 comments:

  1. Kurang asam punya cerita... wakakakaka

    ReplyDelete
  2. u are talented tapi lukisan stail ini tak sesuai dgn cerita etnik mcm kaum bidayuh. Kalu cerita modern, tak pe. Keep up the good work. TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. Saya nak mempromosikan budaya kita dalam komik. Macam yang Jepun slalu buat. Nanti saya hasilkan komik yang lebih baik lagi

      Delete

Total Pageviews